Napinanie łańcucha wałków wyrównoważających
Poziom trudności - prościzna
Napinania łańcucha wałków wyrównoważających jak i wymiany oleju powinno się dokonywać wg serwisówki co 6000 km.
Zanim zaczniesz kup:
uszczelkę lewej pokrywy silnika lub silikon odporny na oleje benzynę i wysokie temperatury.
Ponieważ napinanie łańcuszka można powiązać z wymianą oleju (w tym artykule przyjmuję właśnie, że wymieniamy również olej) kup
olej 10w40 (lub 15w50) i filtr oleju.
Zaczynamy Na początku spuść olej z silnika (odkręć korek wlewowy, a nastepnie spustowy i wyjmij filtr - po prawej stronie jest
okrągły dekielek z napisem Suzuki). Gdy pozbędziesz się oleju odkręć pokrywę rozrządu - lewy dekiel silnika (będziesz musiał
pewnie odkręcić też aluminiową osłonę spodu silnika) i zdejmij go. Twoim oczom ukaże się łańcuch i koło magnesowe (magneto).
Poluzuj śrubkę kontrującą zaznaczoną na Rys. 1. cyfrą (1). Następnie poluzuj śrubkę (2), a potem dwie śruby
napinające (3). Nie wykręcaj ich. Sprężyna napinająca napnie automatycznie łańcuch. Rys 1. przedstawia
silnik wersji rozrusznikowej. Inne modele różnią sie nieco w budowie elementów - zebatki, magneto, slizgacze itd Sama metoda napinania jest identyczna.
Zakręć śruby (3) z siłą 15 - 20 Nm (1,5 - 2kg*m) czyli mocno ręką, ale bez przesady :) Następnie zakręć śrubę blokującą (2) i kontrę (1).
... i łańcuszek napięty :)
PozbądĽ się starej uszczelki silnika i na jej miejsce użyj nowej lub rozprowadĽ silikon. Przykręć pokrywę. Pozostało tylko wlanie nowego oleju.
Włóż nowy filtr oleju (posmaruj gumową uszczelke olejem i włóż filtr otworem do srodka). Nie zapomnij zakręcić korek spustowy zanim wlejesz olej ;) Do DR650 wchodzi
ok. 2 l oleju.
Wskazówka Wszystkie te czynności można wykonać bez wymiany oleju, a nawet bez jego spuszczania jeżeli położysz motocykl na prawym boku. Uważaj wtedy na cieknące paliwo - najlepiej zdejmij bak i spuść resztkę paliwa z gaĽnika (śrubka spustowa z lewej strony)
|